• وبلاگ : صوفيان رند
  • يادداشت : اولين صوفي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + خردگرا 
    سايت مجذوبان نور ضمن تشکر و قدر داني از شجاعت، بيباکي ،حقگويي و بزرگواري مرجع عاليقدر جهان تشيع حضرت آيت الله....دکتر صادقي تهراني دامت برکاته ، فتوا و جوابيه معظم له را در پاسخ به درخواست و نامه يکي از دراويش سلسله جليله نعمت اللهي گنابادي ،در خصوص اين سلسله منتشر و به استحضار برادران ايماني و ملت متدين ايران مي رساند.

    بسم الله الرحمن الرحيم

    برادر عزيز جناب آقاي ......... دامت افاضاته

    مرقومه جناب عالي پيرامون فرقه اسلامي گنابادي رسيد. اين بنده در طول ساليان دراز که با اينان بويژه آقاي گنابادي در تماس بوده ام بگونه اي که ايشان خود را از مقلدين حقير مي دانستند. اين بنده در احکام اصلي و فرعي اين فرقه انحرافي نديدم که موجب کفر و نفاق آنان شود و ما حتي وهابيان را که داراي انحرافات زيادي در بعد عقيده و احکام دارند، هرگز نسبت کفر نميدهيم. آري چنانکه در شيعيان نيز احيانا با افراط و تفريط هايي در عقايد شان مشاهده مي شود. مع الوصف آنان منتسب به کفر نمي شوند. وحدت اسلامي در ساحتي وسيع موجب آن است که حتي منافقان را کافر نمي داند تا چه رسد به اين گونه شيعيان. عليهذا تعدّي به آنان خود از تعدّيات ضد اسلامي و مخالف عدالت و اگر بنا باشد هر گروهي از شيعيان يا اهل سنت يکديگر را کافر بدانند. بنابراين هرگز مسلماني يافت نمي شود. خدا به ما نظر اسلامي وسيع و بي شائبه عنايت فرمايد.

    والسلام علي اخواننا المومنين

    قم- جامعه علوم القران

    محمد صادق اصفهاني المشتهر بالطهراني

    11/2/1387

    محل مهر و امضا معظم له
    + محمد علي 
    خوش آمديد. مقاله دو قسمتي صوفي بي صفا نمي خواهم (تصوف از منظر علامه کمالي) را در روزنامه جمهوري اسلامي روزهاي 17و18 فروردين امسال(شنبه و يکشنبه) ملاحظه فرماييد و در صورت صلاحديد در اين قسمت از وبلاگ به نمايش گذاريد. در ضمن به وبلاگ www.mojahedian.parsiblog.com نيز سري بزنيد.