• وبلاگ : صوفيان رند
  • يادداشت : زير منبر علما 2
  • نظرات : 0 خصوصي ، 18 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + طلبه پشيمان كه راه برگشت ندارم 

    درحالي که آنچه از ائمه معصومين در برخي از کتب شيعه مثل اصول کافي براي ما نقل شده ، همه از اين حکايت مي کند که عمل بدون بصيرت و بدون علم به هيچ وجه توجيه پذير نيست و خدا از افرادي با چنين خصوصيات و چنين ديني بيزاري مي جويد. مرحوم کليني رازي در جلد اول کتاب اصول کافي اصلا بابي را براي بيان همين گفته ائمه اختصاص داده و در آن کتاب مستطاب به رواياتي از اين دست اشاره مي کند :

    درکتاب عقل و جهل (جلد 1 اصول کافي) مي خوانيم: " هرکه عاقل است دين دارد و کسيکه دين دارد به بهشت مي رود". بنابراين همانطوريکه ملاحظه مي فرماييد رستگاري بشر در عقل است. در همانجا مي خوانيم: "شخصي گويد: به امام صادق عرض کردم فلاني در عبادت و ديانت و فضيلت چنين و چنان است. فرمود: عقلش چگونه است؟ گفتم نمي دانم. فرمود: پاداش به اندازه عقل است." يعني اگر کسي از عقل و خرد بي بهره است راهي به رستگاري ندارد. همچنانکه اگر کسي هم از عقل و خرد درست و حسابي برخوردار باشد آنگاه دنباله رو فلان آخوند و بهمان صوفي مدعي نمي شود.

    در همانجا مي خوانيم: رسول خدا فرمود: "چون خوبي حال کسي به شما رسيد، در خوبي عقلش بنگريد. زيرا پاداش به ميزان عقل است".

    اينها همه حکايت از آن مي کند که با اين شيوه تبليغ مراجع مذهبي "شيعه" و اين نوع دينداري (تقليدي) که به اصطلاح شيعيان امروز پيگيرش هستند پايه هاي دين خدا از جايگاه اصلي شان منحرف شده اند و از اين سبب است که سلامت رواني/ ديني ما امروز همه زير سئوال رفته است.

    (باز همانجا): " رسولخدا فرمود: خدا به بندگانش چيزي بهتر از عقل نبخشيده است". همو مي فرمايد: "خوابيدن عاقل از شب بيداري نادان بهتر است و در منزل بودن عاقل از مسافرت جاهل بهتر است". همچنين رسول خدا فرمود: " خدا پيامبر و رسول را براي تکميل عقل مبعوث ساخت".

    اگر رسول خدا براي تکميل عقل به رسالت برگزيده شده، شما و اين آقايان با اين شيوه تبليغ دينداري تان نشان داده ايد که در جهت عکس رسالت انبياء قدم بر داشته ايد! چرا کسي نيست که بخواهد به اين تناقضات پاسخ دهد؟ مروت هم خوب چيزي است!