• وبلاگ : صوفيان رند
  • يادداشت : سماع قسمت دوم
  • نظرات : 1 خصوصي ، 25 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمود 

    *زراره بن اعين از امام باقر (ع) نقل مي‌كند كهع : سرگرمي مومن در سه كار است: 1متعه زنان، 2شوخي با دوستان و برادران، 3نماز شب.
    ازدواج موقت- نياز امروز- عباس زاده

    *جميل بن صالح مي‌گويد: بعضي از شيعيان امام صادق (ع) عرض كردند: چيزهايي (شك و شبهه يا اذيت و آزار مردم يا ترس از مخالفين) از متعه به ما رسيده است و ما سوگند خورده‌ايم كه هرگز متعه نگريم. امام به ايشان فرمودند: اگر شما اطاعت خدا را نكنيد درحقيقت معصيت كرده‌ايد.
    وسائل ج14 باب 3 حديث2

    *امام صادق (ع): از ما نيست كسي كه به رجعت ما معتقد نباشد و متعه را حلال نداند.
    فروغ كافي ص7

    *حميري به امام زمان حضرت مهدي (عج) نوشت و از آن حضرت سوال كرد: مردي كه شيعه است و متعه را حلال مي‌داند و اعتقاد رجعت دارد همسري دارد. همسري خوب كه در تمام كارها او را كمك كار است و لذا با او عهد كرده است كه هرگز بر او همسر ديگري نگيرد و ازدواج موقت نكند و خلاصه با وجود او كس ديگر را نخواهد و به اين عهد نوزده سال پاي‌بند است و به عهد و قولش عمل كرده است و چه بسا مسافرت رفته و مدت زيادي دور از منزل خود بوده است و به قول خود پاي بند مانده و تعه نگرفتهاست و مشغوليت بهبرادران، اولاد، خدمه، كارگزاران و اطرافيان هيچ فرصتي به او نداده تا به فكر متعه بيفتد. متعه را حرام نمي داند بلكه متدين به آن است؛ ولي چون همسر خود را مِي‌خواهد و دوستش دارد براي حفظ او و خودش متعه نمي‌گيرد و اين ارزش را دوست دارد.
    آيا او براي ترك متعه گناه كرده است؟ از طرف حضرت جواب رسيد: براي اين كه قسم به معصيت خدا خورده است لازم است خدا را اطاعت كند و يك دفعه هم شده متعه بگيرد.
    بحار ج100ص298/كتاب متعه شيخ مفيد ص48

    *امام صادق (ع): خداي تعالي شراب و هر مسكر را بر شيعه حرام كرده است و در عوض بهايشان متعه را داد.
    *امام صادق‌(ع): هر كس كه ازدواج موقت كند و بعد غسل كند. از هر قطره‌اي كه از آب غسل مي‌چكد خداوند هفتاد ملك را خلق نمايد كه تا روز قيامت براي او طلب آمرزش و بخشش نمايد كه تا روز قيامت براي او طلب آمرزش و بخشش نمايند و تا روز قيامت بر كسي كه از اين عمل دوري كند لعنت مي‌فرستند.
    وسائل الشيعه ج14 ص444-447
    *از امام صادق (ع): نقل شده كه زن نود و نه بار بيشتر از مرد لذت و شهوت را احساس مي‌كند ولي خداوند او را به رشته حيا مقيد كرده است.
    كتاب آشتي ازدواج ص90
    *عيسي بن يزيد مي‌گويد: به امام باقر (ع) نوشتم كه زني در منزل مردي خدمت مي‌كند مرد دوست ندارد به نامحرم نگاه كند و لذا از او تقاضا كرد كه به عقد موقت او در بيايد و زن به شرطي كه با او همخوابه نشود قبول مي‌كند. آيا اينگونه شرط درست است؛ حضرت در جواب او نوشتند: عيبي ندارد شرط درست است زيرا صيغه عقد، ازدواج موقت است (اين شرط در عقد دائم صحيح نيست)
    كتاب متعه شيخ مفيد حديث35
    *رسول خدا (ص): هر كه راضي به متعه شدن دختر و خواهر و مادر و عمه و خاله و خويشان خودش نشود نمي‌رسد به او شفاعت من.

    *رسول خدا (ص): هر كه از دنيا برود و متعه نكند بدمنظر و بدهيبت باشد مانند كسي كه بيني او را بريده باشند.

    در كمتاب مجمع البحرين اين عباس روايت كرده است: نيست متعه مگر رحتمي كه خداوند آن رحمت كند امت محمد (ص) پس اگر عمر آنرا نهي نكرده بود هيچ كس زنا نمي كرد مگر شقي و بدبخت.

    *بكر بن حمد مي‌گويد از امام صادق (ص) در مورد متعه سوال كردم فرمود: من دوست ندارم مرد مسلماني را كه از دنيا خارج مي‌شود و يكي از سنت‌هاي پيامبر را انجام ندهد.
    من لايضر ج3