• وبلاگ : صوفيان رند
  • يادداشت : سماع قسمت دوم
  • نظرات : 1 خصوصي ، 25 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمود 
    امام صادق (ع): در كلام خداوند است كه آنچه خدا بر مردم گشايشي فرستد. كسي نمي‌تواند جلوي آن را بگيرد.(ما يفتح الله للناس من رحمه فلا ممسك لها) سپس امام صادق (ع) مي فرمايند: منه المتعه يكي از آنها صيغه كردن است.
    مستدرك الوسائل ج14

    *صالح بن عقبه از پدرش نقل مي كند: به امام صادق (ع) گفتم: آيا متعه (ازدواج موقت) ثواب هم دارد؟ فرمودند: «اگر شخص متعه كننده با اين كار رضايت خداوند و مخالفت منكران اين كار را خواسته باشد. خداوند براي هر كلنمه‌اي كه با متعه صحبت مي‌كند. يك حسنه برايش ثبت مي‌‌شود و در هنگام غسل خداوند به اندازه آبي كه از موهايش مي‌گذرد گناه او را پاك مي‌كند» پرسيد: به اندازه موهايش؟ فرمودند «آري به اندازه موهايش». شهوت مقدس
    وسائل ج 14/لئاليج3/من لايحضر ج3

    *امام صادق(ع): هنگامي كه پيامبر (ص) به معراج رفت فرمود: جبرئيل نزد من آمده و گفت : اي محمد (ص) خداوند تبارك و تعالي مي‌فرمايد: من گناهان زناني را كه از امت تو متعه شوند بخشيدم.
    رسائل ج14/لئاليج3/من لايحضر ج3

    *انجام دهندگان متعه هنگامي كه غسل را تمام كردند خداوند از هر قطره آبي كه از او فرو مي‌ريزد. يك فرشته مي‌سازد كه تا روز قيامت خداوند را تسبيح و تقديس مي‌نمايد و ثواب آن را به غسل كننده مي دهد.
    لئالي ج3 ص243

    *در خلاصه الاخبار از پيامبر اكرم (ص) نقل شده كه يك روز به يارانش فرمود: «برادرم جبرئيل از پروردگارم برايم هديه‌اي آورد كه خداوند به هيچ يك از پيامبران پيش از من هديه نكرده بود و آن متعه زنان است.
    لئالي ج3 ص243

    *پيامبر اكرم (ص): هر كس يكبار در زندگي خود كند درجه‌اش به مانند درجه حسن مجتبي (ع) خواهد بود و هر كس دوبار متعه كند درجه‌اش به مانند حسين سيدالشهدا (ع) خواهد بود و هر كس سه بار اين كار را انجام دهد به درجه علي مرتضي (ع) نائل مي‌آيد و هر كس چهار بار متعه بگيرد درجه‌اش همانند من خواهد بود.
    لئالي الاخيار ج3 ص243

    *پيامبر اكرم (ص): دو نفري كه ازدواج موقت مي نمايند هنگامي كه با هم صحبت مي‌كنند كلام آنها تسبيح خداوند است و هنگامي كه دست همديگر را گرفتند گناهانشان از ميان انگشتانشان فرو مي ريزد. هنگامي كه يكي از انها ديگري را مي‌بوسد خداوند براي هر بوسه ثواب يك حج و عمره را مي‌دهد و هنگامي كه از هم جدا مي‌شوند خداوند براي هر دوي آنان به هر لذت و شهوتي كه برده‌اند حسنه‌اي به بزرگي كوه‌هاي بسيار بلند در نامه عملشان مي‌نويسد و هنگامي كه بلند شده و غسل كردند خداوند گناهان آنان را مي‌بخشد وآبي بر مويي از موهايشان مرور نمي‌كند مگر اينكه خداوند براي هر يك از آنها ده ثواب نوشته و ده گناه محو كرده و ده درجه بالا مي‌برد.

    پس پيامبر (ص) فرمودند: و براي هر كسي كه پيوند بين آنها را ايجاد كرده باشد همين ثواب‌ها خواهد بود و در ادامه فرمودند يك درهم (خرج براي) متعه از هزار درهم كه در راه خدا خرج شود برتر است به خدا سوگند كه متعه برتر است و آن چيزي است كه قران درباره آن سخن گفته و سنت بر آن جاري شده است.
    لئالي الاخيارج1 ص244

    *پيامبر اكرم (ص): لعنت و فرشتگان و همه مردم بر استمناگر و لواط كننده‌گان باد.
    ميزان الحكمه ج8 ص539