سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 جوابیه 2 - صوفیان رند

جوابیه 2

جمعه 87 اردیبهشت 20 ساعت 12:53 صبح

سلام

امید دارم که ایام به کام باشد.

مدتی است که بعضی ها به نام طلبه پشیمان که راه برگشت ندارم برای ما نظر می نویسند، ما خوشحالیم که دوستان به وب ما سر می زنند و مطالب وب را مطالعه می کنند، اما یک مطلب باید به دوستان بگم که نوشتن نظر خوب است اما خواهش می کنم که نظرات علمی بدین.

من خوم سعی می کنم که مطالبم همه مستند واز کتابهای مورد تأیید گرفته شده باشه لذا انتظار دارم دوستان اگه مخالف نظر من می خوان نظر بدن آن هم مستند باشه،

این دوست ما خودش را طلبه پشیمان معرفی کرده ، نمی دونم از چه پشیمون شده از راهی که رفته (حوزه علمیه) یا از کردار خودش ، لذا من سوال می کنم از این دوست که از چه چیزی پشیمون شدی؟؟؟

در جوابیه قبل عرض کردم که فرق احادیث صوفیه با احادیثی که در رابطه با علما از ائمه(ع) صادر شده چیست، لذا به دوستان توصیه می کنم مطلب قبلی را یک بار دیگه بخوانند.

این دوست عزیز خطاب به آقای منتظری ؟ چند سوال در نظرات خودش نوشته است که البته بنده در حد توانم خدمت این برادر عرض می کنم:

در رابطه با عقل و علم نوشته بودید که تا جائیکه عقل هست تقلید گمراهی است.

اگر واقعا شما طلبه هستید!! می دانید که سوالتان بی مورد است وخیلی پیشترها به این نوع سوالها جواب داده شده،

اولا شما در معنای تقلید دچار اشتباه هستید، پس بهتر اول معناب آنرا بدانید : تقلید رجوع غیر متخصص به متخصص می باشد در هر فن و علمی.

بلا اختلاف تمام علما ما این معنا ومفهم را از تقلید بیان می فرمایند. آقای طلبه!! آیا شما در هنگام مریضی به دکتر مراجعه نمی کنید؟ آیا در همه امور شما خود از عقلتان استفاده کرده حتی در جایی که علم ندارید؟ کمی به قول خوتان مروت داشته باشید!!

هیچ نکس نگفته که دانا و نادان در یک مرتبه هستند، وباهم برابر ، بنابراین کسی را متهم به این مطلب نکن!

سوالی از شما دارم : آیا خداوند در قرآن همه جزئیات احکام را آورده است؟ اگر جوابتان مثبت باشد باز سوال می کنم که بعثت انبیاء به چه خاطر بوده است؟ اگر قرآن و دین خدا در همه جزئیات از طرف خداوند بر تمام بندگان نازل میشد آیا احتیاجی به پیامبری بود؟

چرا بعد از پیامبر اسلام دوازده معصوم را به عنوان امام قرار داده ؟ قرآن که تمام مطلب را ذکر کرده است ؟ ولی اگر جوابتان منفی باشد : پس احتیاج به کسی هست تا جزئیات دین را بیان فرماید. حال شما که به کتاب شریف اصول کافی استناد می کنید می دانید مرحوم کلینی (ره) چه کسی بود آیا ایشان مجتهد نبودند؟ آیا ایشان از مراجع تقلید زمان خود نبود؟ در استناد به حدیث حرف مراجع را قبول کرده ولی در فتوا حرف ایشان را قبول ندارید؟ چه کسی گفته که منبع تمام فتاوای مراجع از عقل است؟ آیا شما در اصول فقه نخواندید که منابع احکام شرعیه چهارتا است(قرآن، سنت، اجماع ، عقل)؟ به نظر شما چند درصد فتاوای مراجع از عقل و چند درصد از قرآن و سنت است که اینچنین به مراجع عظام حمله ور شده و خود را و دیگران را مضطرب می کنید؟

آیا نگاهی به کتاب شریف وسائل الشیعه کرده اید که امام می فرماید :

 

فأمّا من کان من الفقهاء صائنا لنفسه، حافظا لدینه، مخالفا على هواه، مطیعا لأمر مولاه، فللعوامّ أن یقلّدوه.

شما که ادعای عاقل بودن دارید !! معنای این روایت را پیدا کنید و ببینید در امور خود به چه کسی و چگونه باید رجوع کنید.

در آخر امر اگر قبول کردید که سپاس خدا را ولی اگر قبول ندارید که چگونه خود را عاقل پنداشته اید که در مریضی به فلان دکتر رجوع می کنید و بدون علم به دانش پزشکی خود را در اختیار دکتر و متخصص فن پزشکی قرار می دهید؟ باید در عقل شما درنگ کرد.


نوشته شده توسط :

نظرات ديگران [ نظر]